Vol initiatief is Marjorie altijd geweest. Zelf regelde ze haar eerste vakantiebaantje, zelf ging ze al snel na het voortgezet onderwijs op kamers en zelf wilde ze na de lerarenopleiding (tekenen en kunstgeschiedenis) doorstuderen aan de kunstacademie in Enschede, in de vakken grafisch ontwerp en illustreren.
Zelf zocht en kreeg ze een dag na haar eindexamen direct een baan als ontwerper van BIJ, het blad van de Bijenkorf.
Vanaf toen hopte ze van bureau naar bureau, steeds nieuwsgierig naar wat er nog meer te beleven was, verderop, waar het vast nog veel leerzamer en interessanter was. Daarbij kreeg ze ervaring in het ontwerpen, snoof aan veel bedrijfsculturen en ontdekte dat er veel overeenkomsten waren, maar ook veel verschillen. Bij Inpladi bijvoorbeeld lag de nadruk op efficiënte productie en technische perfectie, bij Beerens en van Ierland op marketing en communicatie, terwijl ze bij Thoben Offset Nijmegen in haar eentje het grafisch ontwerp onder haar hoede had, en onder de geur van drukinkt op stampende persen leerde ze daar van grafische technieken en deadlines.
Toen zij Nijmegen voor gezien hield en naar Rotterdam vertrok had ze, in lijn met de rest van haar carrière, binnen een week een betrekking bij het gerenommeerde ontwerpbureau Proforma als senior designer. Hier leerde ze om met meerdere ontwerpers en in verschillende disciplines voor grote organisaties te werken. Enige tijd later was de tijd rijp voor de stap die ze al jarenlang als mogelijkheid en wens had overwogen: zelfstandig ontwerper in haar eigen Ontwerpkantoor, samen met Godfried Vonk.
Sindsdien is zij nog slechts één keer gehopt: van de drukke havenstad Rotterdam naar de rustige uiterwaarden nabij het pittoreske dorpje Aerdt.
Toen mijn huisgenoot – die geneeskunde studeerde – geïnteresseerd kijkend naar mijn illustraties vroeg ‘heb je die tekeningen gemaakt toen je klein was?’ was ik min of meer uit het veld geslagen en werd wat onzeker. Het was mijn eindexamenwerk voor de kunstacademie dat een dag later beoordeeld zou worden. Ik trok het me niet persoonlijk aan en wist dat de opmerking niet kwaad bedoeld was. Later bleek dat ik er mijn brood mee kon verdienen.
Mijn tekenstijl is nog steeds dezelfde!