Het communicatievak is zo breed en interessant, dat we graag alles aanpakken en liever niet in een hokje worden geduwd. Als ontwerper moet je je steeds opnieuw verdiepen in een ander onderwerp, thema, product of dienst. Wij komen als ontwerper in allerlei branches terecht, die het vak boeiend maken en waardoor wij ons blijven ontwikkelen. Om het toch zo concreet mogelijk te benoemen voor onze opdrachtgevers hebben we onze portfolio onderverdeeld in: websites, verpakkingen, illustraties, identiteiten, campagnes en boeken. En toch vallen sommige producten die we maken buiten deze categorieën. Het komt voor dat we enkel advies geven en geen ontwerp. Of dat we projecten begeleiden waarbij minder ontwerp komt kijken of we doen de beeldredactie van een boek.
Waar we goed in zijn en wat we graag doen: concepten bedenken met een heldere boodschap. Daar de juiste tekst voor vinden, het juiste beeld, een filmpje, een huisstijl, een website, een illustratie, een fotoshoot begeleiden of een infographic ontwerpen. Allemaal met als doel de boodschap te versterken. En dat doen we altijd in samenwerking met onze opdrachtgevers. Het sociale aspect van het vak mag niet onderschat worden. Ontwerp zit heel dicht bij het gevoel van mensen. Mensen hebben altijd een mening over gemaakte ontwerpen, of ze denken dat ze er iets van moeten vinden. Maar dat hoeft helemaal niet. Het mag overigens wel! Graag zelfs. We kunnen tegen kritiek. Kritiek is erg belangrijk. Want als je een idee presenteert dat niet het juiste blijkt te zijn, kom je via een zijweg bij het idee dat absoluut wél het beste is.
We zijn goede dtp-ers die op hoog niveau kunnen werken. Ook een onderdeel van het ontwerpvak dat niet onderschat mag worden. Door je documenten zodanig in te richten dat je efficiënt kunt werken, bespaar je opdrachtgevers tijd en geld. We werken altijd met de nieuwste programma’s en we blijven studeren op de nieuwste technieken.